Friday, October 16, 2009

KAYFA HA LUKA???

Assalamualaikum...
Ma ismuka?
Kayfa ha luka?

Saya sekarang dalam mode arabic. Pagi Jumaat, 16 Oktober 2009 bersamaan 27 Syawal 1430 hijrah, saya telah menduduki ujian bertulis Bahasa Arab (BAB 401). Saya bukan pelajar jurusan Bahasa Arab, tetapi saya belajar Arabic Language as Third Language. Saya sangat teruja belajar Arab, hal ini kerana ia mengingatkan saya pada zaman belajar di sekolah menengah. Walaupun saya bukan lah pelajar cemerlang semasa di sekolah, dan saya juga bukan meminati bahasa arab ketika itu, tetapi kenangan bersama rakan-rakan membuatkan saya begitu bersemangat untuk belajar arab pada semester ini.

Banyak kenangan saya semasa di sekolah dahulu, terutamanya ketika menduduki peperiksaan, tiru-meniru menjadi adat. Pelbagai cara dan gaya di gunakan agar tidak kantoi dengan pengawas peperiksaan. Alhamdulillah, keputusan PMR & SPM saya untuk kertas bahasa Arab boleh dibanggakan berbanding dengan usaha saya.

STOP.

p/s:
  1. poyo giler tulis bahasa baku. hal ini menunjukan bahawa tahap waras saya berada di tahap kritikal.
  2. stop secara tetibe sbb NUR KASIH da stat, japg da org nk gn bodben lak.

3 comments:

nadya omar said...

kayfa haluka..
weii,, khamis ada lg la arabic nih dgn kita,, bila nk free ni,, mak dh xtahn nk tunggu abes sem nih

tuan pny blog said...

ana bilkhair,
sabaq jela nyah

nadya omar said...

ko bkn kt sebelah aku ke time reply comment nih?